Dla uczniów szkół podstawowych

BEZPŁATNE ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I ICH RODZICÓW


ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z KLAS 0-III I ICH RODZICÓW



INTEGRACJA SENSORYCZNA (TERAPIA SI)

Terapia Integracji Sensorycznej to zajęcia indywidualne, które polegają na wykonywaniu przez dziecko kierowanych aktywności i ćwiczeń ruchowych stymulujących układ przedsionkowy, propriocepcji, dotyku, wzroku, słuchu, węchu i smaku, co wpływa na poprawę integracji bodźców sensorycznych.
Na zajęcia przyjmowane są dzieci:
    • które ukończyły 3 rok życia, a nie ukończyły 8 roku życia;
    • pierwszeństwo przyjęcia mają dzieci z zaleceniem terapii w opinii lub orzeczeniu;
    • podstawą do kwalifikacji dziecka na zajęcia terapeutyczne jest diagnoza procesów integracji sensorycznej (inaczej: ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej). Diagnoza Integracji Sensorycznej nie może być starsza niż 3 lata.
Termin zajęć do indywidualnego uzgodnienia.
Prowadzące: A. Pajor – fizjoterapeuta, terapeuta SI,  H. Sółkowska - pedagog, terapeuta SI

ZŁAP ODDECH NA ZDROWIE

Program kształtujący prawidłowe nawyki oddechowe u dzieci w wieku 6-10 lat. Nieprawidłowe oddychanie dotyczy wielu dzieci. Ma negatywny wpływ na rozwój twarzoczaszki, pogarsza jakość snu, rodzi problemy z zachowaniem i nauką. Dzięki ćwiczeniom możemy temu zapobiegać. Oddech to najlepsze narzędzie terapeutycznie – poprawia nasze zdrowie, samopoczucie, relacje społeczne.
Termin: I semestr roku szk. 2024/2025.
Prowadząca:  logopeda - J. Szostakiewicz

DAMY RADĘ

Program zajęć z zakresu treningu umiejętności społecznych dla uczniów I klasy szkoły podstawowej. Zajęcia maja na celu rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych. Uczestnicy będą wykonywać ćwiczeni wspierające umiejętność nawiązywania i podtrzymywania prawidłowych relacji z innymi.
Termin realizacji:  listopad 2024- styczeń  2025 (10 zajęć)
Prowadząca: psycholog – M. Iwanowska

TRENING ZMYSŁÓW I UWAGI

Program ma na celu usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego
i słuchowego, jak również ćwiczenie koncentracji uwagi. Trening dla uczniów o prawidłowym rozwoju intelektualnym, w szczególności dla dzieci ze stwierdzonym ryzkiem dysleksji rozwojowej (klasy II-III).
Termin: I i II semestr (zależnie od zgłoszeń)
Prowadząca:  pedagog - A. Dadał

Z EMOTKĄ PRZEZ ŚWIAT

Zajęcia dla uczniów z klas 1-3 szkoły podstawowej ukierunkowane na rozwój emocjonalno-społeczny.
Uczestnicy będą mogli wejść w świat emocji i sytuacji społecznych. Na zajęciach skupimy się na następujących obszarach: komunikacja, asertywność, empatia, normy społeczne, emocje. Podczas spotkań dzieciom zostanie stworzona przestrzeń do współpracy, komunikacji, rozbudzania twórczości, rozwoju poczucia własnej wartości. Celem nadrzędnym spotkań będzie zmniejszenie deficytów uczniów w zakresie kompetencji społecznych oraz zdobycie umiejętności pozwalających na skuteczne radzenie sobie w życiu.
Prowadząca: mgr Magdalena Piwko - psycholog
Termin realizacji: środy godz.16.00-16.50, piątki godz.16.30-17.20

 

ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z KLAS IV-VIII

 
WALIZKI ORTOGRAFICZNE

Program ma na celu utrwalanie zasad ortograficznych i pisowni wyrazów. Dla uczniów klas V‑VI o prawidłowym rozwoju intelektualnym, w szczególności dla dzieci ze stwierdzonym ryzkiem dysleksji rozwojowej lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (zajęcia po diagnozie).
Termin: I i II semestr (zależnie od zgłoszeń)
Prowadząca: pedagog - A. Dadał


TRENING ZMYSŁÓW I UWAGI

Program ma na celu usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego
i słuchowego, jak również ćwiczenie koncentracji uwagi. Trening dla uczniów o prawidłowym rozwoju intelektualnym, w szczególności dla dzieci ze stwierdzonymi specyficznymi trudnościami w uczeniu się (klasy IV-V).
Termin: I i II semestr (zależnie od zgłoszeń)
Prowadząca:  pedagog - A. Dadał


TRENING WZROKOWY

Program przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej ze stwierdzonymi zaburzeniami w zakresie funkcji wzrokowo-przestrzennych, które przejawiają się w trudnościach w czytaniu i pisaniu oraz zapamiętywaniu przeczytanych treści. Zajęcia maja na celu usprawnianie percepcji wzrokowej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej, ćwiczenia pamięci wzrokowej, ćwiczenia płynności gałek ocznych, ćwiczenia konwergencji, ćwiczenia sprawności akomodacji, wyposażenie ucznia w podstawową wiedzę jak dbać o wzrok podczas długotrwałej pracy wzrokowej w bliży.
Termin: I i II semestr (zależnie od zgłoszeń)
Prowadząca:  pedagog – B. Sieklucka


TRENING KREATYWNOŚCI DLA UCZNIÓW ZDOLNYCH

W świecie, w którym coraz większą rolę odgrywa sztuczna inteligencja będziemy rozwijać prawdziwą kreatywność. Świat zmienia się szybkim tempie. Dlatego nie da się przewidzieć problemów, jakie niebawem będą musieli rozwiązywać ci, którzy obecnie chodzą do szkoły. W odnalezieniu się w zmieniającej się rzeczywistości może pomóc kreatywne myślenie.
Pogram dla uczniów zdolnych. Uczestnicy będą rozwijać umiejętność generowania pomysłów „na zawołanie”, współpracę w grupie. Będą rozwiązywać zadania słowne,  manualne i konstrukcyjne. Poznają techniki kreatywnego myślenia.
Termin: I semestr – 10 spotkań, październik – grudzień 2023, środa godzina 16:00
Jeśli nauczyciele lub rodzice, chcieliby zorganizować Trening kreatywności u siebie w szkole proszę o skontaktowanie się z prowadzącym. Możliwa jest zmiana przeprowadzenia miejsca zajęć z poradni na szkołę.
Prowadzący:  psycholog - mgr Maciej Lichota


KARCIANY TRENING MATEMATYCZNY

Zajęcia przeznaczone dla uczennic i uczniów klas IV - VI szkół podstawowych, z trudnościami w uczeniu się matematyki, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
Program zajęć oparty na Metodzie Kart Matematycznych Grabowskiego. Uczestniczki/Uczestnicy podczas zajęć doskonalą umiejętność wykonywania podstawowych działań matematycznych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie). Zapisy w sekretariacie Poradni - konieczne wypełnienie „Wniosku o przyjęcie na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne”
Termin: cały rok szkolny, 1 raz w tygodniu
Prowadząca:  pedagog – A. Dadał