Dla uczniów szkół podstawowych

BEZPŁATNE ZAJĘCIA DLA DZIECI WCZESNOSZKOLNYCH

BAJKOTERAPIA

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla dzieci z klas 0 i 1 szkół podstawowych, mających trudności w relacjach z rówieśnikami z powodu nieśmiałości i/lub przeżywanych lęków.

Celem programu jest :

  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi i trudnymi emocjami,
  • pomoc w oswajaniu sytuacji lękowych,
  • poszukiwanie rozwiązań trudnych sytuacji,
  • wzmacnianie poczucie bezpieczeństwa poprzez bycie w grupie
  • odkrywanie swoich mocnych stron, zalet,
  • odreagowywanie napięć, relaksacja, zabawa,
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

 Termin: piątki, godz. 14.  Zapisy po konsultacji z psychologiem prowadzącym zajęcia

 Prowadząca: psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży-  mgr E.Popławska

 

INTEGRACJA SENSORYCZNA (TERAPIA SI)

Terapia Integracji Sensorycznej to zajęcia indywidualne, które polegają na wykonywaniu przez dziecko kierowanych aktywności i ćwiczeń ruchowych stymulujących układ przedsionkowy, propriocepcji, dotyku, wzroku, słuchu, węchu i smaku, co wpływa na poprawę integracji bodźców sensorycznych.

Na zajęcia przyjmowane są dzieci:

  • które ukończyły 3 rok życia, a nie ukończyły 8 roku życia;
  • pierwszeństwo przyjęcia mają dzieci z zaleceniem terapii w opinii lub orzeczeniu;
  • podstawą do kwalifikacji dziecka na zajęcia terapeutyczne jest diagnoza procesów integracji sensorycznej (inaczej: ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej). Diagnoza Integracji Sensorycznej nie może być starsza niż 3 lata.

 Termin zajęć do indywidualnego uzgodnienia.

 Prowadzące: Aleksandra Pajor – fizjoterapeuta, terapeuta SI, Hanna Sółkowska - pedagog, terapeuta SI

 

PODRÓŻ Z EMOCJAMI

"Podróż z emocjami" to program edukacyjny dla Dzieci w Wieku 6-7 Lat, który ma na celu wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci. Uczestnicy będą mieli okazję do nauki identyfikowania, rozumienia i wyrażania własnych emocji oraz empatii w stosunku do innych.

TERAPIA RĘKI

Zajęcia indywidualne dla dzieci w wieku 5-9 lat, które mają trudności w zakresie małej motoryki. Celem zajęć terapeutycznych jest nauka przyjmowania prawidłowej pozycji ciała, orientacji schematu ciała i orientacji przestrzennej, a także rozwijanie ruchów precyzyjnych dłoni i palców oraz umiejętności grafomotorycznych.

 Termin zajęć do indywidualnego uzgodnienia.

 Prowadzące: Monika Żygadło – pedagog, terapeuta ręki (terapia ręki dla dzieci przedszkolnych)

Aleksandra Pajor – fizjoterapeuta, terapeuta SI (terapia ręki dla dzieci wczesnoszkolnych)

TRENING WZROKOWY

Program przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych ze stwierdzonymi zaburzeniami w zakresie funkcji wzrokowo-przestrzennych, które przejawiają się w trudnościach w czytaniu i pisaniu oraz zapamiętywaniu przeczytanych treści.

Zajęcia maja na celu: usprawnianie percepcji wzrokowej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej, ćwiczenia pamięci wzrokowej, ćwiczenia płynności gałek ocznych, ćwiczenia konwergencji, ćwiczenia sprawności akomodacji, wyposażenie ucznia w podstawową wiedzę jak dbać o wzrok podczas długotrwałej pracy wzrokowej w bliży.

 Zapisy telefonicznie w sekretariacie. Zajęcia dobywają się w I i II semestrze w roku szkolnym 2023/24.

 Osoba prowadząca: Barbara Sieklucka – pedagog,

 

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Zajęcia  przeznaczone są dla uczniów z klas I i II SP i bazują na certyfikowanym programie profilaktycznym „Przyjaciele Zippiego”, który rozwija umiejętności komunikacyjne, społeczne, regulację emocji oraz ułatwia dobre funkcjonowanie w grupie, nawiązywanie przyjaźni.

Trening ma za zadanie uczyć dzieci jak radzić sobie z codziennymi problemami, jak nazywać uczucia, jak o nich rozmawiać oraz jak najlepiej dobierać sposoby radzenia sobie. Program zachęca również do współpracy i pomagania innym dzieciom. Treningi zawierają również autorskie treści dotyczące radzenia sobie z emocjami, komunikacji, przestrzegania norm i zasad społecznych, skryptów zachowań społecznych.

 Termin: środy 16:45-17.45

 Prowadzące: Anna Papis – psycholog, Magdalena Pakuła - psycholog

 

TRENING ZMYSŁOW I UWAGI

Program ma na celu usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego i słuchowego, jak również ćwiczenie koncentracji uwagi. Trening dla uczniów o prawidłowym rozwoju intelektualnym, w szczególności dla dzieci ze stwierdzonym ryzkiem dysleksji rozwojowej (klasy II-III) i specyficznymi trudnościami w uczeniu się (klasy IV-VII).

 Termin: I i II semestr

 Prowadząca: pedagog mgr Anna Dadał

 

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE

Zajęcia mają na celu wsparcie uczniów w obszarach, w których dostrzega się u nich trudności edukacyjne lub rozwojowe. Dzięki dostosowaniu metod pracy, uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności. Program zajęć jest dostosowany do potrzeb każdego ucznia, co pomaga w efektywnym wsparciu jego rozwoju.

 Termin: I i II semestr

 Prowadząca: pedagog Anna Dadał

 

ZŁAP ODDECH NA ZDROWIE

Program kształtujący prawidłowe nawyki oddechowe u dzieci w wieku 6-10 lat. Nieprawidłowe oddychanie dotyczy wielu dzieci. Ma negatywny wpływ na rozwój twarzoczaszki, pogarsza jakość snu, rodzi problemy z zachowaniem i nauką. Dzięki ćwiczeniom możemy temu zapobiegać. Oddech to najlepsze narzędzie terapeutycznie – poprawia nasze zdrowie, samopoczucie, relacje społeczne.

 Termin: II semestr roku szk. 2023/2024.

 Prowadząca:  logopeda - mgr J. Szostakiewicz

 

ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z KLAS IV-VIII

 

AKADEMIA PEWNOŚCI SIEBIE  - TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

TUS dla uczniów klas 4-6 przeznaczony jest dla dzieci, które potrzebują wsparcia w zakresie funkcjonowania emocjonalno-społecznego oraz rozwijania pewności siebie.

Zajęcia TUS przeznaczone są dla dzieci nieśmiałych, z trudnościami w nawiązywaniu i utrzymywaniu prawidłowych relacji oraz wycofanych w kontakcie z rówieśnikami. Trening Umiejętności Społecznych pomaga dziecku poznać swoje mocne strony i uczy samoakceptacji. W trakcie zajęć uczniowie rozwijają umiejętności komunikacyjne, asertywność oraz uczą się radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych.

 I semestr, piątek godz. 16.30-17.30. Zapisy telefonicznie w sekretariacie.

 Prowadząca: pedagog, trener TUS – Monika Żygadło

  

poMOC – GRUPA ROZWOJOWA DLA MŁODZIEŻY Z KLAS 7-8

Grupa rozwojowa dla młodzieży z klas 7-8 SP. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla nastolatków, którzy mają trudności z relacjami rówieśniczymi, komunikacją, regulacją i wyrażaniem swoich emocji. Grupa ma na celu:

  • nabywanie pozytywnych doświadczeń w kontakcie z grupą rówieśniczą,
  • poznanie osób doświadczających podobnych trudności w życiu codziennym,
  • nawiązywanie nowych relacji, m.in. poprzez dzielenie swoich zainteresowań i pasji.

 Termin: I semestr- czwartki godz. 16.30-17.45 (Zapisy po konsultacji z prowadzącymi zajęcia)

 Prowadzące: psycholog – J. Gorgas, psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży- E. Popławska

  

WALIZKI ORTOGRAFICZNE

Program ma na celu utrwalanie zasad ortograficznych i pisowni wyrazów. Dla uczniów klas V - VI o prawidłowym rozwoju intelektualnym, w szczególności dla dzieci ze stwierdzonym ryzkiem dysleksji rozwojowej lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (zajęcia po diagnozie).

 Termin: I i II semestr (zależnie od zgłoszeń)

 Prowadząca: pedagog - mgr Anna Dadał

 

TRENING ZMYSŁÓW I UWAGI

Program ma na celu usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego i słuchowego, jak również ćwiczenie koncentracji uwagi. Trening dla uczniów o prawidłowym rozwoju intelektualnym, w szczególności dla dzieci ze stwierdzonymi specyficznymi trudnościami w uczeniu się (klasy IV-V).

 Termin: I i II semestr (zależnie od zgłoszeń)

 Prowadząca:  pedagog - mgr Anna Dadał

 

TRENING WZROKOWY

Program przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej ze stwierdzonymi zaburzeniami w zakresie funkcji wzrokowo-przestrzennych, które przejawiają się w trudnościach w czytaniu i pisaniu oraz zapamiętywaniu przeczytanych treści. Zajęcia maja na celu usprawnianie percepcji wzrokowej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej, ćwiczenia pamięci wzrokowej, ćwiczenia płynności gałek ocznych, ćwiczenia konwergencji, ćwiczenia sprawności akomodacji, wyposażenie ucznia w podstawową wiedzę jak dbać o wzrok podczas długotrwałej pracy wzrokowej w bliży.

 Zapisy telefonicznie w sekretariacie. Zajęcia dobywają się w I i II semestrze w roku szkolnym 2023/24.

 Prowadząca:  pedagog - mgr Barbara Sieklucka

  

TRENING KREATYWNOŚCI DLA UCZNIÓW ZDOLNYCH

Pogram dla uczniów zdolnych. Uczestnicy będą rozwijać umiejętność generowania pomysłów „na zawołanie”, współpracę w grupie. Będą rozwiązywać zadania słowne, manualne i konstrukcyjne. Poznają techniki kreatywnego myślenia. W świecie, w którym coraz większą rolę odgrywa sztuczna inteligencja będziemy rozwijać prawdziwą kreatywność. Świat zmienia się w szybkim tempie. Dlatego nie da się przewidzieć problemów, jakie niebawem będą musieli rozwiązywać ci, którzy obecnie chodzą do szkoły. W odnalezieniu się w zmieniającej się rzeczywistości może pomóc kreatywne myślenie.

 Termin: I semestr – 10 spotkań, październik – grudzień 2023, środa - godzina do ustalenia

Miejsce: szkoła podstawowa zainteresowana zorganizowaniem zajęć

 Prowadzący:  psycholog  - mgr Maciej Lichota (Proszę o kontakt rodziców i nauczycieli, którzy chcieliby zorganizować Trening kreatywności u siebie w szkole)

  

WARSZTATY ANTYSTRESOWE „OSWOIĆ STRES”

Program przeznaczony dla uczniów klas V-VI SP objętych pomocą psychologiczno–pedagogiczną PPP nr 2, ze  szczególnym uwzględnieniem dzieci cudzoziemskich (osoby pochodzące z Ukrainy, inni uchodźcy). Podczas zajęć prowadzonych głównie metodami warsztatowymi Uczestnicy: będą mogli nauczyć się identyfikować sytuacje dla nich stresujące i nauczą się nazywać towarzyszące im uczucia,       poznają techniki radzenia sobie z napięciem, w tym również relaksacyjne, będą mieli okazję udoskonalić swoje umiejętności psychospołeczne w grupie rówieśniczej, wymienią się własnymi doświadczeniami i metodami radzenia sobie ze stresem wypracowanymi podczas warsztatów.

Zajęcia mają na celu: promocję zdrowia psychicznego młodzieży poprzez psychoedukację jak radzić sobie ze stresem, profilaktykę uzależnień behawioralnych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności psychospołecznych poprzez zwiększenie zakresu konstruktywnych sposobów radzenia sobie ze stresem.

 Edycja jesienna: od 28.09.2023 do 16.11.2023, 6 zajęć w czwartki od 17:30 do19:00

 Prowadzące: pedagog -  mgr Anna Dadał, psycholog – mgr Agnieszka Grzybowska

 

EGZAMINY NA SPOKOJNIE

Program rozwijający umiejętności  radzenia sobie ze stresem w sytuacjach szkolnych. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów klas VIII przeżywających nadmierne napięcie związane ze sprawdzianem kończącym szkołę podstawową.

Zajęcia mają na celu: uświadomienie powszechności istnienia stresu, wyposażenie uczniów w proste techniki relaksacyjne, które pozwolą na opanowanie wzmożonego napięcia mięśniowego i ułatwią radzenie sobie z sytuacją stresująca, jaką może być np. egzamin ósmoklasisty. Zajęcia odbywają się ośmioosobowej grupie.

 Termin: II semestr (marzec-kwiecień); 2 zajęcia po 1,5 godziny

 Prowadzące:  pedagog -  mgr Anna Dadał, psycholog – mgr Anna Wojciechowska

 

 ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE

Zajęcia mają na celu wsparcie uczniów w obszarach, w których dostrzega się u nich trudności edukacyjne lub rozwojowe. Dzięki dostosowaniu metod pracy, uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności. Program zajęć jest dostosowany do potrzeb każdego ucznia, co pomaga w efektywnym wsparciu jego rozwoju.

 Termin: I i II semestr

 Prowadząca: pedagog - Anna Dadał



 OFERTA DO POBRANIA W FORMIE PLIKU PDF