BEZPŁATNE ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I ICH RODZICÓW
NADSTAW UCHA!
program wspierający kompetencje słuchowe u dzieci wieku 6-7 lat
Program obejmuje ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz umiejętności czytania i pisania poprzez stymulowanie kompetencji słuchowych, w szczególności uwagi i pamięci oraz słuchu fonemowego.
Termin: 4 spotkania po 45 minut, środa godz. 17.30-18.15
Prowadzący: Agata Ługowska (logopeda), Justyna Szostakiewicz (logopeda)
Zapisy: w sekretariacie Poradni lub telefonicznie: 22 836 70 88, liczba miejsc ograniczona
Z EMOTKĄ PRZEZ ŚWIAT
zajęcia ukierunkowane na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci nieśmiałych i wycofanych, przeznaczone dla uczniów klas IV-V szkół podstawowych
Spotkania, podczas których uczestnicy będą mogli wejść w świat emocji i sytuacji społecznych. Na zajęciach skupimy się na następujących obszarach: komunikacja, asertywność, empatia, normy społeczne, emocje. Podczas spotkań dzieciom zostanie stworzona przestrzeń do współpracy, komunikacji, rozbudzania twórczości, rozwoju poczucia własnej wartości. Celem nadrzędnym programu jest zmniejszenie deficytów uczniów w zakresie kompetencji społecznych oraz zdobycie umiejętności pozwalających na skuteczne radzenie sobie w życiu.
Termin: 7 spotkań po 45 minut, środa godz. 16.00-16.45
Prowadząca: Magdalena Piwko (psycholog)
Zapisy: w sekretariacie Poradni lub telefonicznie: 22 836 70 88, liczba miejsc ograniczona
TRENING ZMYSŁÓW I UWAGI
zajęcia dla uczniów klas II i III szkół podstawowych
Zajęcia przeznaczone w szczególności dla dzieci ze stwierdzonym ryzykiem dysleksji rozwojowej, o prawidłowym rozwoju intelektualnym. Program ma na celu usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego i słuchowego, jak również ćwiczenie pamięci i koncentracji uwagi. Założeniem prowadzonych zajęć jest wdrażanie dzieci do utrzymania stałego poziomu koncentracji uwagi oraz usprawnianie obniżonych funkcji wzrokowo-przestrzennych i słuchowych jako istotnych komponentów gwarantujących sukces w doskonaleniu techniki czytania i pisania.
Termin: 1 w tygodniu po 45 minut, liczba spotkań ustalana indywidualnie w zależności od potrzeb
Prowadząca: Anna Dadał (pedagog)
Zapisy: konieczne jest posiadanie przez uczestnika aktualnego badania psychologiczno-pedagogicznego, zapisy przez złożenie „Wniosku o przyjęcie na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) dostępnego w sekretariacie Poradni,
TRENING ZMYSŁÓW I UWAGI
zajęcia dla uczniów klas IV i V szkół podstawowych
Zajęcia przeznaczone w szczególności dla dzieci ze stwierdzonym ryzykiem dysleksji rozwojowej lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. o prawidłowym rozwoju intelektualnym. Program ma na celu usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego i słuchowego, jak również ćwiczenie pamięci i koncentracji uwagi. Założeniem prowadzonych zajęć jest wdrażanie dzieci do utrzymania stałego poziomu koncentracji uwagi oraz usprawnianie obniżonych funkcji wzrokowo-przestrzennych i słuchowych jako istotnych komponentów gwarantujących sukces w doskonaleniu techniki czytania i pisania.
Termin: 1 w tygodniu po 45 minut, liczba spotkań ustalana indywidualnie w zależności od potrzeb
Prowadząca: Anna Dadał (pedagog)
Zapisy: konieczne jest posiadanie przez uczestnika aktualnego badania psychologiczno-pedagogicznego, zapisy przez złożenie „Wniosku o przyjęcie na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) dostępnego w sekretariacie Poradni
KARCIANY TRENING MATEMATYCZNY
zajęcia dla uczniów klas IV i VI szkół podstawowych
Zajęcia przeznaczone dla uczennic i uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej. Program zajęć oparty na Metodzie Kart Matematycznych Grabowskiego. Uczestniczki/Uczestnicy doskonalą umiejętność wykonywania podstawowych działań matematycznych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie).
Termin: 1 w tygodniu po 45 minut, termin zostanie ustalony w trakcie roku szkolnego
Prowadząca: Anna Dadał (pedagog)
Zapisy: zapisy przez złożenie „Wniosku o przyjęcie na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) dostępnego w sekretariacie Poradni
ORTOGRAFIA NA WALIZKACH
zajęcia dla uczniów klas IV i VII szkół podstawowych
Zajęcia przeznaczone w szczególności dla dzieci ze stwierdzonym ryzykiem dysleksji rozwojowej lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. o prawidłowym rozwoju intelektualnym. Program ma na celu ukazanie uczniom, iż ortografia nie musi kojarzyć się z nudnymi ćwiczeniami, niezrozumiałymi regułami oraz licznymi niepowodzeniami. Teoria inteligencji wielorakich daje szerokie możliwości wykorzystania wielu form umysłowej aktywności i wielostronnego zaktywizowania uczniów. Dzięki niej można się uczyć wykorzystując obie półkule mózgu. Bardzo ważnym czynnikiem motywującym w nauczaniu jest stwarzanie sytuacji dydaktycznych sprzyjających odnoszeniu sukcesów, czemu pomaga wykorzystanie inteligencji wielorakich.
Termin: 1 w tygodniu po 45 minut, liczba spotkań ustalana indywidualnie w zależności od potrzeb
Prowadząca: Anna Dadał (pedagog)
Zapisy: konieczne jest posiadanie przez uczestnika aktualnego badania psychologiczno-pedagogicznego, zapisy przez złożenie „Wniosku o przyjęcie na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) dostępnego w sekretariacie Poradni
TECHNIKI UCZENIA
zajęcia dla klas lub grup zorganizowanych ze szkół podstawowych
Wielu uczniów stosuje metody uczenia się, które nie przynoszą efektu: uczą się na pamięć, wielokrotnie czytają ten sam tekst. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się jak podnieść efektywność nauki.
Termin: terminy zajęć ustalane indywidualnie z pedagogiem szkolnym placówki zgłoszonej do programu
Prowadzący: Maciej Lichota (psycholog)
Zapisy: zapisy organizowane wewnętrznie przez szkoły zgłaszające się do programu
JESTEM TU, JESTEM TERAZ
warsztaty uważności dla uczniów z klas VII i VIII szkół podstawowych
Zajęcia uważności dla młodzieży to praktyczne warsztaty mindfulness, które pomagają młodym ludziom lepiej radzić sobie z presją, stresem i emocjami. W trakcie zajęć uczestnicy uczą się technik skupiania uwagi, obserwacji swoich myśli i emocji oraz budowania wewnętrznego spokoju. Warsztaty składają się z krótkich medytacji m.in. uważny oddech, skanowanie ciała oraz z prostych ćwiczeń ruchowych, a także z elementów pracy z ciałem i emocjami zarówno w obszarze indywidualnym, jak i w ramach refleksji grupowej.
Termin: 10 spotkań po 45 minut
Prowadzący: Katarzyna Lisowska-Bojar (psycholog), Monika Żygadło (pedagog)
Zapisy: w sekretariacie Poradni lub telefonicznie: 22 836 70 88, liczba miejsc ograniczona
WSPOMAGANIE ROZWOJU EMOCJONALNEGO
uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych oraz klas I szkół ponadpodstawowych
Zajęcia mają na celu wspieranie szeroko rozumianego rozwoju emocjonalnego uczniów. Spotkania będą obejmować: naukę wspierania własnego dobrostanu emocjonalnego, psychoedukację ukierunkowaną na dobre samopoczucie, naukę behawioralnych i poznawczych technik wspomagających zdrowie psychiczne, pomoc w radzeniu sobie z wyzwaniami edukacyjnymi i społecznymi, techniki relaksacyjne i ćwiczenia zawierające elementy technik mindfulness.
Termin: 10 spotkań po 60 minut
Prowadzący: Maria Jagiełło (psycholog), Maciej Lichota (psycholog)
Zapisy: w sekretariacie Poradni lub telefonicznie: 22 836 70 88, liczba miejsc ograniczona